GÜNEYDOĞU’DA İLK KEZ HKÜ ÖNCÜLÜĞÜNDE GERÇEKLEŞTİ
Güneydoğu Bölgesinde ve Gaziantep’te ilk defa HKÜ öncülüğünde gerçekleşen Global Game Jam (GGJ) etkinliğinde, “Transmission” (İletim) olarak açıklanan etkinlik konusu ile HKÜ büyük bir başarıya imza atarak yedi oyun geliştirmeyi başardı.
Etkinlik konusunun açıklanması sonrası büyük bir efor sarf ederek toplam yedi gruptan oluşan oyun grupları, uykusuz 48 saat sonunda oyunlarını tamamlayıp sunumlarını yaptılar. Oyunlar arasında; küçükken geçirdiği trafik kazasında ailesini ve görme yetisini kaybeden Matisse’nin hikayesini anlatan: “Story of Blind Matisse”, bloklar kullanarak oluşturulan notalar ile müzik yapılan: “Musika Linka”, eğlenceli vakit geçirmek için tasarlanan: “Color Attack”, arızalı bir anakart içerisinde hareket eden elektronun hikayesini anlatan: “Fiber”, prensesi kurtarmak için zekasını kullanmak zorunda olan bir ninjanın hayatını konu edinen: “Ninja Quiz”, tüm zamanların en çok satan kişisel bilgisayar olan: “Commodore 64”den esinlenilen aynı isimli oyun, ve Dünya’dan Mars’a ilk insan yolculuğunu anlatan: “Xloop” isimli oyunlar, geliştiriciler tarafından tamamlandı.
“STORY OF BLİND MATİSSE” BİRİNCİ OLDU
Etkinlik sonunda ortaya çıkan oyunlar HKÜ Akademisyenleri ve sektördeki deneyimli kişilerden oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Değerlendirme sonucu “Story of Blind Matisse” hem hikayesi hem 3D modellemesi hem de sosyal bir proje olmasından ötürü jüri tarafından birinci olmaya layık görüldü.
HKÜ ile beraber birçok üniversiteden katılan akademisyen ve ve öğrenciler, Xloop Oyun ve Tarboosh Oyun firmalarından profesyonel oyun geliştiricilerin bir araya geldiği organizasyonda HKÜ Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz, oyuncuları ziyaret edip oyunlar hakkında bilgi aldı.
Etkinlik ile beraber oyun geliştiricilerinin yeteneklerini daha önce bilmedikleri bir konu üzerinde birleştirip farklı teknolojileri de bir araya getirerek yaptıkları oyunlar hem kendilerini sektörel anlamda hem de tanımadıkları kişilerle aynı grupta olarak sosyal anlamda geliştirmeleri hedefine ulaşıldığı belirtildi. Alanında uzman kişilerin katılımıyla bir araya gelen öğrenci katılımcılar, profesyonel iş hayatında karşılaşacakları zorluklar ve fırsatlar hakkında bilgilendirildi. Yoğun çalışmalarla tamamlanan oyunların raporlanıp Kalyoncu Teknoloji Transfer Ofisi (KALİTTO) ekibi ile değerlendirilip girişimcilik başvurularına hazır hale getirileceği bildirildi.